2012. december 2., vasárnap

Nemnormális

Fekszünk az ágyon Bencével, nézzük a hóesést, én pedig havazásos dalok után kutatok agyamban. A Hull a pelyhes rendben van, el is nyomom vagy nyolcszor.
Bence élvezi, bármeddig elhallgatná. Amikor ráunok, rázendítek a Télapó itt van című nagyszerű kommunista slágerre, amiről mindig az a korabeli nevetséges törekvés jut eszembe, hogy ki akartak törölni egy szentet az ünnepi kalendáriumból csak azért, mert a vallás nem fért össze az ideológiájukkal, és tették mindezt úgy, hogy elnevezték Télapónak. No, de térjünk vissza az eredeti problémára, nevezetesen, hogy elkezdtem énekelni a fiamnak a dalt, és közben jöttem rá, hogy én csak a Seres féle Satöbbis dalt ismerem.
"Télapó itt van,
Hó a subája,
Irokéz haja van,
Marha nagy álla.
Reméljük, hogy nem marad itt éjszakára."

Minél inkább kutakodtam az agyamban az eredeti dal után, annál inkább ez a hülyeség bugyogott ki a számon:
"Télapó itt van,
Nem hozott semmit,..."
A kezdeti pánik után rájöttem, hogy Bencének az a sorsa, hogy az anyja egy nemnormális zenekar nemnormális énekesnője, és mint ilyen nemnormális gyerekdalokon fogja fölnevelni őt.
Így már belenyugodva sorsunkba zártam le a dalt:
"Jaj, de jó, itt van a Télapó
Piros a ruhája, biztosan véradó!"



23 megjegyzés:

  1. Szia Fruzsi,

    Én az ismeretlen Satöbbi rajongó vagyok, nagyon örülök a blogodnak! Szerintem így szuper felnevelni egy gyereket, nekem mindkét fiam első verse a Seres féle gyerekvers volt, szerintem az sosem veszti aktualitását! Viszont most már kénytelen vagyok fenyegetéssel élni, és ha megint elmarad a koncert, akkor rátok uszitom a 4.5 és a 2.5 éveseket, oszt küzdjetek, győzzön a jobb! :-)

    Na jó, vicceltem, de nagyon örülök nektek, a babának, meg az újraéledő zenekarnak!

    Ja, és karácsonyra is ajánlhatnál dalt!

    "Műanyag autók száguldoznak a szőnyegen,
    Gyerek vagyok még, nincs semmi szőrzetem.

    Gyerek vagyok meg, vízfejű bikfic,
    Lábam meg kurta, úgyhogy nem megy a bukfenc.

    Gyerek vagyok meg, a felnőttek meg magasok,
    A nők azok hölgyek, a férfiak meg pasasok.

    Én meg még gyerek, csenevész kölyök,
    Bicepszem alól még nem nőtt ki könyök. "

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hurrááá! Isten hozott a blogomon. :) Rajta vagyunk a koncerten, ha elmaradna, megadom a kontaktot, hogy kit kell megverni. :)

      Törlés
    2. "Télapó itt van,
      Büdös a szája.
      Lóg a ruhája,
      Zsák, zsák teli zsák,
      Guberálja a kukát."

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Születésétől fogva... De legalább a Seres letagadott rokona vagyok.

      Törlés
    2. El is kezdem az énekleckéket. Meg gitár. A Seres miatt nem jutottatok világsikerre.

      Törlés
  3. Csak annyiban szeretnék pontosítani, hogy az ismeretlen óbudai költőgéniusz átiratának második sora: "Zöld a szakálla". Mert a költőgéniusz nem elégededett meg azzal a giccsközeli szöveggel, hogy "Hó a subája", mert hát az kreatív gyermekeknek túl szokványos információt hordozott magában, míg az új sor színes (zöld) és egyben egészségesen illúzió romboló hatással bír.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük az értékes kommentárt. Egyébként leírnád az átirat második versszakát teljes egészében? Mert az sem jut eszembe...

      Törlés
    2. Télapó itt van
      Zöld a szakálla
      Irokéz haja van
      Marha nagy álla
      Reméljük, hogy nem marad itt éjszakára!

      Télapó itt van
      Nem hozott semmit
      Különben is ronda
      Izzad a háta
      Reméljük, hogy nem marad itt éjszakára

      Jajj, de jó, megjött a Télapó
      Piros a ruhája, biztosan véradó!
      Télapó itt van - Bimm-Bamm!

      Törlés
    3. Hiába egy család... De tagad.

      Törlés
  4. Na most nagyon nevetek,ugyanis itt szeptember ota a karacsonyra,mikulasra,stb... keszulnek es gondoltam en sem logok ki a sorbol,igy egy ideje szinten a Seres fele variaciot enekelgetem,bar nem igazan ertik a filipinok:)))
    Sebaj,en marha jol erzem magam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édes Lucám! Az a legjobb, amit tehetsz, hogy jól vagy. Pusszancs!

      Törlés
    2. A filippinóknak is meg kell tudniuk, mi is az igazi magyar művészet! :-)

      Törlés
    3. Probalom nevelni oket,de nem mondhatnam, hogy egyszeru:)Azert lelkesen probalkozom:)

      Törlés
  5. Kérek ilyen izét, hogy frissítés meg hasonlók, mert ha gyerek ballagni fog, akkor én már öreg leszek, naív, és mozgássérült

    VálaszTörlés
  6. 5 éves korában írasd be úszótanfolyamra...
    6 éves korában vegyél neki úszógatyát...
    7 éves korában mobiltelefont, meg ált. isk. felszerelést...
    14 éves korában füvet...
    16 éves korában vidd el egy egy satötöbbi búcsúkoncertre...
    Utána kimegy dolgozni Angliába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tizenhat éves korában én pont 58 éves leszek. Szerinted akkor még lesz Satöbbi? :D

      Törlés
    2. Persze... Omega is van. De Seres lesz-e? Ha így folytatja.

      Törlés
  7. Télapó ott van,
    Benn a Markó utcában,
    Mert névnapja eljött,
    Rabosítás előtt,
    Zsák zsák telizsák,
    Rabtársa van: Kolompár.

    VálaszTörlés
  8. Télapó még el eljő,
    De a Maya világ vége...
    Nem veszek fenyőfát,
    Pont úgy ahogy tavaly.

    VálaszTörlés